Κάψουλα Bravo

Η μέτρηση οξύτητας κατώτερου οισοφάγου (πεχαμετρία ή pHμετρία) είναι απαραίτητη όταν τα συμπτώματα δεν υποχωρούν με τη συνήθη φαρμακευτική θεραπεία. Όταν χρειάζονται αυξημένες δόσεις φαρμάκων, όταν η φαρμακευτική αγωγή προκαλεί παρενέργειες, ή όταν κάποιος δε θέλει να την πάρει εφ’ όρου ζωής και σκέφτεται τη χειρουργική επέμβαση, τότε η μέτρηση οξύτητας οισοφάγου είναι υποχρεωτική, καθώς προβλέπει τις πιθανότητες επιτυχίας της χειρουργικής επέμβασης. Σ αυτές τι περιπτώσεις η μέτρηση γίνεται μετά από διακοπή της φαρμακευτικής αγωγής για μια εβδομάδα, ώστε να είναι αντιπροσωπευτική η μέτρηση.

Σε κάποιους ασθενείς είναι απαραίτητη η μέτρηση της οξύτητας οισοφάγου ενώ παίρνουν τα φάρμακά τους ως συνήθως, και χωρίς να υπάρχουν ιδιαίτερα συμπτώματα. Αυτό γίνεται για να επιβεβαιωθεί ότι τα φάρμακα εξουδετερώνουν εντελώς το γαστρικό οξύ. Τέτοιες περιπτώσεις είναι η ύπαρξη οισοφάγου Barrett, οικογενειακό ιστορικό καρκίνου στον οισοφάγο ή το στομάχι, και έντονη φλεγμονή του οισοφάγου χωρίς να υπάρχουν ιδιαίτερα συμπτώματα. Είναι γνωστό ότι η χρόνια παλινδρόμηση οξέος μπορεί να οδηγήσει σε καρκίνο οισοφάγου, και αυτές οι κατηγορίες ασθενών μπορεί να εμφανίζουν μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης του. Γι’ αυτό το λόγο είναι σημαντικό να είμαστε σίγουροι για την πλήρη εξουδετέρωση του γαστρικού οξέος.

Τόσο η κλασική 24ωρη pH-μετρία όσο και η εμπεδησιομετρία έχουν μειονεκτήματα, κυρίως λόγω του καθετήρα που παραμένει στη μύτη για 24 ώρες. Πολλοί ασθενείς δύσκολα ανέχονται τον καθετήρα. Συνήθως δεν θ’ ακολουθήσουν τις συνηθισμένες ασχολίες τους, αφού ντρέπονται να εμφανιστούν στη δουλειά τους μ έναν καθετήρα στη μύτη. Πολλές φορές ο καθετήρας αφαιρείται κατά λάθος πριν προλάβει να ολοκληρωθεί η μέτρηση. Η ίδια η παραμονή του καθετήρα για 24 ώρες μόνο μπορεί να είναι ανεπαρκής, και πολλοί ασθενείς αναφέρουν ότι δεν είχαν ιδιαίτερα συμπτώματα τη συγκεκριμένη ημέρα. Ανάμεσα στις 2 τεχνικές, η εμπεδησιομετρία είναι πιο ακριβής, αλλά και πολύ πιο ακριβή, και η κλινική της αποτελεσματικότητα δεν είναι ξεκάθαρη.

Η ασύρματη μέτρηση οξύτητας οισοφάγου 96 ωρών με κάψουλα Bravo έχει πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με τις άλλες 2 τεχνικές. Η κάψουλα τοποθετείται κατά τη διάρκεια γαστροσκόπησης, και συνδέεται ασύρματα με μικρό φορητό καταγραφικό μηχάνημα. Αυτό κάνει την εξέταση πολύ πιο καλά ανεκτή από τον ασθενή. Δεν υπάρχουν εμφανείς καθετήρες και καλώδια, που κάνει πολύ πιο πιθανό το ν ακολουθήσει κάποιος τις καθημερινές του συνήθειες, και να κάνει την εξέταση πιο αντιπροσωπευτική. Η παραμονή της κάψουλας για 96 ώρες, επίσης κάνει την εξέταση πιο αξιόπιστη, ειδικά σε δύσκολες περιπτώσεις που τα συμπτώματα της παλινδρόμησης μπορεί να μην είναι συνεχόμενα. Δε χρειάζεται αφαίρεση της κάψουλας αφού αποβάλλεται από το σώμα δια της φυσικής οδού μετά από κάποιες μέρες. Η συσκευή καταγραφής μαζί με ημερολόγιο συμπτωμάτων και γευμάτων κατά τη διάρκεια της εξέτασης παραδίνεται στο γιατρό μετά από 4 ημέρες, οπότε και γίνεται η ανάλυση των ευρημάτων.

ΣΧΕΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ