Μηροκήλη

Μηροκήλη: όσα πρέπει να γνωρίζετε

Η μηροκήλη είναι ίσως η πιο επικίνδυνη από όλες τις μορφές κήλης γι αυτό και στις παρακάτω γραμμές αναλύονται τα συμπτώματα, η διάγνωση, ποια είναι η ενδεδειγμένη θεραπεία και πότε πρέπει να γίνεται χειρουργείο. Εμφανίζεται συχνότερα σε γυναίκες, κυρίως λόγω διάτασης των πυελικών τοιχωμάτων από επανειλημμένες εγκυμοσύνες. Η επικινδυνότητά της έγκειται στο ότι τα τοιχώματα του αυχένα της είναι άκαμπτα (οστά και ισχυροί σύνδεσμοι) αυξάνοντας κατά πολύ την πιθανότητα περίσφιξης και νέκρωσης του εντέρου. Γι’ αυτό το λόγο η διάγνωση μηροκήλης απαιτεί επείγουσα αντιμετώπιση.

μηροκήλη

Από ποια συμπτώματα θα καταλάβετε ότι έχετε μηροκήλη;

Η μηροκήλη μπορεί να εμφανιστεί με διάφορα συμπτώματα συνήθως όμως το βασικότερο είναι ότι παρουσιάζεται ως μικρή στρογγυλή διόγκωση, στην περιοχή της πτυχής ανάμεσα στον μηρό και τη βουβωνική χώρα. Λόγω των άκαμπτων τοιχωμάτων συνήθως συνυπάρχει πόνος, ο οποίος μπορεί να είναι και το μοναδικό σύμπτωμα, ιδίως σε παχύσαρκα άτομα στα οποία η διόγκωση δεν είναι εμφανής. Πολλές φορές οι ασθενείς με τη συγκεκριμένη μορφή κήλης παρουσιάζουν ως πρώτο σύμπτωμα την εντερική απόφραξη λόγω περίσφιξης εντέρου στο σημείο της κήλης, και χρειάζονται άμεση χειρουργική αντιμετώπιση.

Πως γίνεται η διάγνωση για τη μηροκήλη;

Σε αδύνατα άτομα η διάγνωση είναι προφανής από την κλινική εικόνα και μόνο. Μια μηροκήλη μπορεί να διαγνωσθεί αρχικά ως βουβωνοκήλη ακόμα και από έμπειρους χειρουργούς. Η διαφορά ανάμεσα στις δυο είναι ότι η μηροκήλη δεν αλλάζει μέγεθος με το βήχα. Σε παχύσαρκα άτομα μπορεί να είναι απαραίτητη η διενέργεια υπερηχογραφήματος, αξονικής ή μαγνητικής τομογραφίας. Σε ηλικιωμένες γυναίκες που παρουσιάζονται με συμπτώματα εντερικής απόφραξης πρέπει να υπάρχει ψηλός δείκτης υποψίας και να εξετάζονται οι ασθενείς για κήλες.

Ποια είναι η ενδεδειγμένη θεραπεία για τη μηροκήλη; Πότε γίνεται χειρουργείο;

Λόγω της υψηλής πιθανότητας περίσφιξης, η θεραπεία για τη μηροκήλη είναι το χειρουργείο και μάλιστα όσο το δυνατόν συντομότερα. Εφόσον δεν υπάρχει απόφραξη, η καλύτερη μέθοδος είναι η Λαπαροσκοπική Αποκατάσταση με Εξωπεριτοναϊκή Προσπέλαση. Σε περίπτωση απόφραξης χωρίς στραγγαλισμό εντέρου είναι απαραίτητη η άμεση ανοικτή επέμβαση. Αν υπάρχουν ενδείξεις εντερικής νέκρωσης πλέον χρειάζεται ένα επείγον μεγάλο χειρουργείο, για αφαίρεση του τμήματος του εντέρου.